کد خبر 271010
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶

اسماعیلی در گفتگو با «حیات» تشریح کرد؛

برنامه‌های بنیاد شهید استان قزوین در هفته دفاع مقدس  

برنامه‌های بنیاد شهید استان قزوین در هفته دفاع مقدس  

همزمان با سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین برنامه‌های هفته دفاع مقدس را تشریح کرد. 

سمیه اسماعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در گفتگو با خبرنگار حیات؛ ضمن گرامیداشت هفته وحدت و هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته؛ هفته یادآوری است و فرصت بسیار خوبی است تا با تکریم جانبازان و آزادگان و خانواده های شهدا برای مردم به تبیین رشادت های این عزیزان بپردازیم و یادآور شویم که امروز همه مردم بدانند انقلاب اسلامی با تحمل چه سختی هایی حفظ و حراست شده است.

وی ادامه داد: سالروز بزرگداشت هفته دفاع مقدس با هدف تبیین دستاوردهای دفاع مقدس برای آحاد جامعه و انتقال شیوه زندگی شهدا به نسل امروز برنامه ریزی و تدوین شده است.
 مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین افزود: این حق جوانان و نوجوانان ما است که با روش و منش غیور مردان جانباز و آزاده و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند و از آن پس آنها هم به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

دکتر سمیه اسماعیلی اظهار کرد: دفاع مقدس ما دستاوردهای زیادی در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، نظامی، بین المللی و... داشته است که بنیاد شهید هم مانند سایر دستگاه ها بلکه اولی تر از آنها  باید بتواند این دستاوردها را تبیین نماید. 

وی با اشاره به برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به تشریح آنها پرداخت و گفت: از برنامه های استان قزوین؛ گلباران گلزار شهدا و گلباران مزار شهدای اهل تسنن به مناسبت هفته وحدت، برگزاری یادواره برای شهدای اهل تسنن، برگزاری یادواره شهدای شهرستان های استان قزوین، برگزاری یادواره شهدای امدادگر با مشارکت هلال احمر که پایان این هفته با حضور دکتر کولیوند انجام می شود، برگزاری یادواره های مختلف شهری و روستایی، مراسم غبارروبی و گلباران شهدای کل شهرستان ها بویژه شهر قزوین تحت عنوان «مهمانی لاله‌ها» برای تجلیل از مقام شامخ شهدا و تجدید بیعت با شهدا و امام راحل و رهبر عزیزمان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرای طرح سپاس که برنامه مشترکی  است با یگان های نظامی برای دیدار با 1500 خانواده شهدای سپاه و بسیج به همراه فرماندهی سپاه محترم استان قزوین، دیدار نزدیک به 500 خانواده شهید ارتش با امیر فرماندهی قرارگاه لشگر 16 زرهی قزوین.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: با توجه به آغاز سال تحصیلی یکی از برنامه های مهم در این ایام حضور دانش آموزان در گلزار شهدای شهر قزوین و موزه شهدای شهر است که با حضور پیام آوران ایثار به تبیین و مرور خاطرات شهدایی که آثارشان در این موزه ثبت شده می پردازند. 

اسماعیلی در خصوص ادامه برنامه ها اینطور گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی که با مشارکت کنگره 3 هزار شهید و سایر دستگاه ها در میدان مرکزی استان قزوین قرار است که برگزار شود و در آن آثار شهدا مثل کتابها و خاطراتشان به نمایش گذاشته می شود که بطور ویژه در سبزه میدان قزوین و چند نقطه دیگر شهر برپا می شود.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه ها در هفته دفاع مقدس حضور پررنگ جانبازان نخاعی و ویلچری در مراسم رژه است همینطور شب شعر دفاع مقدس و همایش ورزشی در چند شهرستان  استان قرار است که اجرا شود.

مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین با اشاره به اینکه همه این برنامه ها با هدف معرفی شهدا و شناساندن سبک زندگی این عزیزان است افزود: مردم بدانند که این انسان های وارسته  سبک زندگی خاصی نداشتند و از خود مردم بودند و تنها وجه تمایز آنها این بود که تا آخرین لحظه پای اعتقاداتشان ایستادند.  

سمیه اسماعیلی بیان کرد: استان قزوین شهدای شاخصی همچون؛ شهید رجایی اولین شهید جمهور، شهید عباس بابایی سرلشگر خلبان، شهید حسین لشگری سرلشگر خلبان سیدالاسرا،  شهید حاج آقای ابوترابی و نزدیک به 3 هزار شهید دارد که مایه مباهات و افتخار است و جا دارد که در این ایام نام و یادشان را به طرق مختلف تازه کنیم.

وی تاکید کرد: دستگاه های فرهنگی همچون بنیاد شهید وظیفه ذاتی شان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است اما خیلی از این فعالیت ها در راستای مردمی سازی و حضور پررنگ تشکل ها با کمک خود مردم انجام می شود.

مدیرکل بنیاد شهید با اشاره به نقش مردم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: بسیاری از این مراسمات در مساجد سطح شهر و پایگاه های بسیج برگزار می شود در واقع حضور خود مردم است.

سمیه اسماعیلی در پایان به همه مردم عزیز توصیه کرد: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهتر است که حضور ما مردم در این مراسمات پررنگ باشد و اگر استعدادی در زمینه های مختلف داریم سعی کنیم در جهت کمک استفاده نماییم و ضمنا سعی کنیم برای حضور در این مراسمات دوستان و آشنایان خودمان را هم مشارکت دهیم تا این فرهنگ بین جوانان و نوجوانان هم نهادینه شود. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha